27 Haziran 2012 Çarşamba

aobp ve obp kalkacak mı

11 Nisan 2012 tarih ve 28261 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak (http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2012/04/20120411-8.htm)
yürürlüğe giren 6287 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun uyarınca 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun yükseköğretime giriş ve yerleştirmeye yönelik ilgili maddeleri (Madde 14 ve 16) yeniden düzenlenmiştir.



Bu çerçevede 2012-Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sistemi (ÖSYS) Kılavuzunda yer alan puan hesaplama, değerlendirme ve yerleştirmeye ilişkin temel ilke ve kurallar, söz konusu Kanunun yükseköğretime giriş ve yerleştirmeye yönelik ilgili maddeleri (Madde 14 ve 16) uyarınca yeniden düzenlenerek adayların ve kamuoyunun bilgisine sunulmaktadır.



ÖSYM 29 Mayıs 2012 tarihinde ÖSYS kılavuzunu güncellemiştir.

Güncel hali şu adresten indirilebilir; http://www.osym.gov.tr/dosya/1-60097/h/2012osyssistemkilavuz6287kanun-29520121600.pdf



Güncellenen kılavuza göre; AOBP (Ağırlıklı ortaöğretim başarı puanı) kalktı, yerine OBP (Ortaöğretim başarı puanı) geldi. Ayrıca ek puan uygulanmasında da değişiklik yansıtıldı. Değişikliklerle ilgili ayrıntılı bilgi aşağıda başlıklar halinde açıklanmıştır.







6.1. ORTAÖĞRETİM BAŞARI PUANI NASIL HESAPLANACAKTIR? (29 Mayıs tarihi itibariyle güncellenen ÖSYS Kılavuzu: Sayfa 19)

2012-ÖSYS’de yerleştirme puanlarının hesaplanmasında adayların ortaöğretim başarıları (OBP) dikkate alınacaktır. Türkiye geneli değerlendirmeye esas alınarak, ortaöğretim bitirme notları (100 üzerinden diploma notu) 5 ile çarpılarak Ortaöğretim Başarı Puanına (OBP) dönüştürülecektir. Böylece, 50 olan en düşük diploma notu için OBP 250 olacak, en yüksek 100 olan diploma notu için de OBP 500 olacaktır. 50’nin altında olan diploma notları 50 olarak değerlendirmeye alınacaktır. Yani en düşük notlara sahip bir öğrenciye okuldan 30 gelirken (0.12 x 250=30) okul birincisine 60 (0.12 x 500= 60) gelecek.
Bu şekilde hesaplanan Ortaöğretim Başarı Puanının % 12 merkezî sınavdan alınan puana eklenerek adayın yerleştirme puanı hesaplanacaktır.
Böylece en düşük nota sahip olan öğrenci ile en yüksek nota sahip öğrenci arasındaki makas daraltılacak.



Ayrıca bir fen lisesinde okuyan 80 ortalamaya sahip bir öğrenci ile bir düz lisede 80 ortalamaya sahip birine aynı OBP gelecek.



Artık liselerde diploma notları şişirilecek, hatta not parayla satın alınmaya çalışılacak.

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa