2 Haziran 2012 Cumartesi

Nükhet Vardar

Bu sayfadaki bilgiler, N. Vardar'ın Kasım 2007'de İş Bankası Kültür Yayınlarından çıkan "Marka Fotoğrafları" kitabı esas alınarak güncellenmiştir.

Nükhet Vardar, Prof. Dr. (1961-), Reklam ve pazarlama akademisyeni/uygulamacısı.

1979'da İzmir Amerikan Kız Lisesi’ni, 1983’te Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi’ni bitirdi. 1983-84 arasında UMIST’de (Manchester, İngiltere) Uluslararası Pazarlama dalında master ve yine UMIST’de 1987-1989 arasında Uluslararası Reklamcılık dalında doktora yaptı. 1994 yılında iş hayatına devam ederken reklam ve tanıtım alanında doçentlik unvanına hak kazandı. Aralık 2001-Eylül 2006 arasında Yeditepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi’nde tam zamanlı öğretim üyesi olarak görev aldı ve 2004 yılında ‘Pazarlama ve Üretim’ alanında Profesörlüğe yükseltildi. Ayrıca Şubat 2007-Haziran 2008 arasında Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Doktora dersi vermiştir.

1985-87’de Turyağ’da Ürün Müdürü, 1990-93’de Yaratım/FCB’de Medya ve Araştırma Müdürü, 1993-95’de Y&R/Reklamevi’nde Planlama Direktörü olarak görev aldı. Aralık 1995-Haziran 2001 arasında Kurucu Genel Müdür olarak Initiative Media’nın kuruluşunu ve yapılanmasını üstlendi.

Reklam ve pazarlama konularında Türkçe ve İngilizce, 80'i aşkın makale ve konuşma kaleme aldı. “Global Advertising: Rhyme or Reason?” adlı kitabı 1992'de İngiltere'de yayımlandı. Aynı kitap 1998’de Kore diline çevrildi. Pazarlama ve markalaşma üzerine Türkçe olarak yayımlanan kitapları: Reklamcılık Vakfı Yayınlarından çıkan "Biraz Cesaret! Krizde Başarılı 10 Markanın Öyküsü" (2003), "Türk Markaları-1" (Ocak 2007), "Türk Markaları-2 (Aralık 2008), "Yeniden Biraz Cesaret" (Ekim 2009)ve İş Bankası Kültür Yayınları’ndan çıkan "Marka Fotoğrafları" (Kasım 2007). Ayrıca editörlüğünü A. Alyanak ve P. Çırpılı ile birlikte üstlendikleri ESOMAR’ın "Pazar Araştırmaları Terimler Sözlüğü"nü (1994) Türkçe’ye kazandırmışlardır. Öte yandan Routledge tarafından yayımlanan "International Marketing Reader" (1995) ve Prentice Hall yayınlarından çıkan "International Business: Strategy, Management and the New Realities "(2008) gibi ders kitaplarında katkıları yer almaktadır. Uzmanlık alanının dışında babası, botanik bilimcisi Prof. Dr. Yusuf Vardar’ın hayat hikâyesini konu alan "Hakikâtte Aşk… Bilgide Kuvvet" adlı kitap Mayıs 2007’de okuyucuya sunulmuştur. Aralık 2010'da ise "Türk Markaları"nın 3. cildi "TM-3" satışa sunulmuştur.

Halen, kurucusu olduğu El İzi İletişim Danışmanlık’ta pazarlama ve iletişim konularında danışmanlık yapmaktadır.

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa