17 Nisan 2012 Salı

blogger için hazırlanan en iyi sayfa numaralandırma eklentisi!..

blogger için hazırlanan en iyi sayfa numaralandırma eklentisi!..
Blogger kullanıcılarının, çoğunluğun bildiği bu eklentinin yeni sürümünü tanıtacağım. Kendi kullandığım sayfa numaralandırma eklentisinin bozulması sebebiyle bu güzel eklentiyi buldum.Bu eklentinin bi kusuru en fazla 500 yazı sınırı olması. Aksi takdirde çalışmıyormuş.

Eklentin Kurulumu: Oldukça bastittir.
1. Adım
]]> kodundan hemen önce ekleyin
01 .showpageNum a {
02 font-size:14px;font-weight:bold;
03 color:#006699;
04 border:1px solid #CCC;
05 padding-top:2px;
06 padding-left:3px;
07 padding-right:3px;
08 margin-left:2px;
09 margin-right:2px;
10 }
11 .showpageNum a:hover {
12 text-decoration:none;
13 color:#3c78a7;
14 border:1px solid #1584d9;
15 background:#f0f4f7;
16 }
17 .showpagePoint {
18 background:#3c78a7;
19 font-size:14px;font-weight:bold;
20 padding-top:2px;
21 padding-left:3px;
22 padding-right:3px;
23 color:#fff;
24 border:1px solid #CCC;
25 }
26 .showpageOf {
27 clear:both;
28 padding:15px;
29 text-align:center;
30 font-size:12px;
31 font-weight:bold;
32 color:#999;
33 }
34 .showpage a {
35 font-size:14px;font-weight:bold;
36 padding-top:2px;
37 padding-left:3px;
38 padding-right:3px;
39 color:#006699;
40 border:1px solid #CCC;
41 }
42 .showpage a:hover {
43 border:1px solid #1584d9;
44 text-decoration:none;
45 }

2. Adım
kodundan hemen önce ekleyin.
1
9

2. adımdaki kodlarda isterseniz değişiklik yapabilirsiniz.
var postperpage=7;
Buradaki 7 rakamı sayfanızda kaç konu gösterdiğinizi temsil eder.
var numshowpage=4;
Buradaki 4 rakamı ise numaralandırma eklentisindeki sayfa sayısını belirler.
—- Kurulum Bitti —-

v2 Düzenleme
JavaScript dosyanın şifresi çözüldü.
Eklentideki fazlalıklar silindi.
Sayfa numaralarına başlık eklendi.

Son olarak bu eklentiyi yazımın başında belirttiğim gibi ben yazmadım. Yazan abimiz Abu-Farhan‘dır. Fakat bu abimiz eklentilerinin çalındığını düşünerek javascript dosyasını şifrelemiş ve eklentinin altına kendi sitesinin reklamını yapmış. Yaptığımın doğru olmadığını bilerek bu abimizin imzasını sildim. Bunun açıklaması var ama kısaca şöyle diyeyim “abi herşeyede imza atılmazki.” :)

Biraz Kişisel
Buradan bizim blog yazarlarına da seslenmek istiyorum her bulduğumuz eklentiyi paylaşıyoruz fakat bir kaynak yok. Bu yüzden yabancı abilerimiz şifreleme yollarına başvuruyor. Aslında haklılarda benim blogger’ın yada daha geniş olsun internetin üstadı dediğim kişiler sadece yabancı kaynakları türkçe çeviri yapmışlar.(Herkes için geçerli değil) Benim anlayamadığım bu çakma üstadların türkçe çevirilerini, yeni başlayan kardeşimiz yazdığında kopyacı oluyor. Cümlem yanlış anlaşılmasın burada kopyacı kardeşimizi savunmuyorum tam tersine çakma üstadımızın da aynı muameleyi görmesini istiyorum. :)

Etiketler:

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa