22 Mayıs 2012 Salı

Kıbrıs'ta Tüp Bebek Rezaleti

Kıbrıs'ta Tüp Bebek Rezaleti
Türkiye’den KKTC’ye anne olmak ümidi ile gelen Elif Başarır’ın hayalleri yıkıldı. Başarır’ın tek arzusu anne olmak iken sağlığından oldu, psikolojisi bozuldu.

Ankara’dan KKTC’ye iki kez tüp bebek sahibi olmak için geldiğini ancak Op. Dr. Şevket Alptürk tarafından maddi manevi mağdur edildiğini ileri süren Elif Başarır, Op. Dr. Alptürk’ü Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği’ne şikayet etti.

Başarır’ın şikayet dilekçesini dikkate alan Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği, adı geçen doktordan olayla ilgili bilgi almak üzere işlem başlattı.

Dr. Alptürk, daha önce de “Doku organ nakli alınması, saklanması, aşılanması ve transferi” Yasası’na aykırı olarak 16 ve 17 yaşlarındaki iki kızdan yumurta aldığı gerekçesiyle tutuklanarak yargı huzuruna çıkarılmış ancak mahkeme sonrası serbest kalmıştı.

Konuya ilişkin Havadis’in sorularını yanıtlayan Kıbrıs Türk Tabipleri Birliği Başkanı Suphi Hüdaoğlu, ilgili taraftan bilgi almak üzere gerekli işlemin başlatıldığını ve Elif Başarır’ın haklı çıkması durumunda adı edilen doktorun onur kurulunda yargılanacağını kaydetti.

“Sağlığımla oynandı”

Türkiye’nin Ankara ilinde yaşayan 48 yaşındaki Elif Başarır, Kıbrıs Türk Tabipler Birliği’ne bir şikayet dilekçesinde bulunarak, Op. Dr. Şevket Alptürk tarafından maddi manevi mağdur edildiğini bildirdi. Elif Başarır, bir doktor arkadaşının tavsiyesi üzerine Dr. Şevket Alptürk ile tüp bebek sahibi olmak için bağlantıya geçtiğini ancak, birkaç aylık bir süreç içerisinde Dr. Alptürk ve eşi Ayşe Alptürk tarafından kandırılarak maddi manevi büyük zarara uğratıldığını ileri sürdü.

Büyük umutlarla Ankara’dan KKTC’ye tüp bebek sahibi olmak için geldiğini ve Op. Dr. Şevket Alptürk tarafından yapılan tüp bebek uygulamasında mağdur edildiğini ileri süren Başarır, “Ticari kaygılarla yanıltılmak suretiyle sağlığımla oynandı, pek kötü muameleye maruz kaldım, psikolojim bozuldu, maddi ve manevi telafisi mümkün olmayan kayıplarım oldu. Op. Dr. Şevket Alptürk ve sekreteri olarak görev yapan eşi Ayşe Alptürk’ten şikayetçiyim” dedi.

Elif Başarır, yaşadıklarını Havadis’e anlattı.

“Gebe kalma ihtimalimin çok yüksek olduğunu söyledi”

“Ben Türkiye’nin Ankara ilinde yaşıyorum ve 48 yaşındayım. Bir gün bir bebek sahibi olmak istedim ve başıma gelmeyen kalmadı. Bir süre önce tanıdık doktor Cüneyt Özcan’ın tavsiyesi üzerine Dr. Şevket Alptürk ile tüp bebek sahibi olmak için bağlantıya geçtim. Dr. Alptürk, gebe kalma ihtimalinin çok yüksek olduğunu bildirdi. Yumurta ve sperm donasyonu ile embriyo transferi için Ağustos 2011 tarihinde ilaç tedavisine başlandı. Doktorun talimatıyla yaklaşık 1 ay süreyle günde 3x1 olarak başlayıp 2x3 doza çıkan Estrofem, 1’er adet coraspin ve folidoce tablet, 3x1 progestan kullandım. 19 Eylül 2011 tarihinde KKTC’ye geldim ve vücuduma Dr. Alptürk tarafından 3 donasyon embriyosu transferi yapıldı. Bu işlemin bedeli olarak da benden 13 bin 250 TL tahsil edildi. Ancak gebelik gerçekleşmedi.”

“Beni ikna etti”

“Gebelik gerçekleşmeyince doktoru telefonla aradım, durumu anlattım, hayal kırıklığına uğradığımı, çok üzgün olduğumu söyledim. Bana, ‘Üzülmeyin Elif Hanım tekrar transfer yapacağız, siz rahat olun, sadece 2 ay bekleyin ve beni arayın’ dedi. Bunun üzerine ücreti sordum ve tekrar o kadar para verecek durumumun olmadığını söyledim. Dr. Alptürk, ‘Kesinlikle parayı düşünmeyin, sizden yeniden para almayacağız, sadece masraflarınızı ödeyeceksiniz’ diyerek beni ikna etti.”

“Şaşkınlıktan kalakaldım”

“Doktorun dediği gibi iki ay bekledikten sonra doktoru aradım ve 2 Ocak 2012 tarihinde yine doktorun talimatıyla tekrar aynı ilaçlar ile 2x1 adet monodoks 100 mg. kullanmaya başladım. İlaç kürünün 12’nci günü transfer için önceden kararlaştırıldığı gibi Türkiye’den KKTC’ye giderek 13 Ocak 2012 tarihinde Doğuş Doğum Hastanesi’ne gittim. Belirtilen randevu saatinde hastanede bulundum, yarım saat su içip sıkışık duruma gelmem için bekletildim, transfer sıramın geldiğini belirten Ayşe Alptürk, beni doktorun odasına aldı, elinde post makinesiyle gelerek önce ödeme yapmam gerektiğini söyledi ve benden 3 bin 500 Euro karşılığı 8 bin 250 TL istedi. Şaşkınlıktan kalakaldım ve Şevket Bey ile ücret konusunda ‘para almayacağız, sadece kendi masraflarınızı ödeyeceksiniz’ şeklindeki söylediklerini hatırlattım. Yanımda o kadar para olmadığını bildirdim. Ayşe Hanım beni zemin katta, bekleme yapan hastaların göremeyeceği dipte bulunan bir başka odaya alarak ‘ben bir doktora sorayım geleyim’ dedi. 15 dakika sonra gelerek doktorun kesinlikle böyle bir şey söylemediğini ve para olmadan transfer yapmayacağını bildirdiğini söyledi. Konuşmayı tekrarladım ve yanlış anlamamın mümkün olmadığını, doktorun sözüne güvenerek sırf transfer için büyük masraflar yapıp bir o kadar da ilaç yüklenip hazırlandığımı söyledim. Tekrar sorayım diyerek beni odada bırakıp çıktı. Tam bir saat sıkışık vaziyette odada kıvranarak terk edildim, bekletildim.”

“Transfer yapmayacağız dediler”

O kadar beklememe rağmen kimse yanıma gelmedi ben de artık sancılardan dayanamaz duruma gelince dışarıya çıktım. Ayşe Hanım’ı aradım, koridorda beni görünce arkasını dönüp hemen oradan uzaklaştı. Bu durum birkaç kez tekrarlandı. Israrla tekrar gelmesini bekledim, geldiğini görünce benimle ilgilenmesi için “sizden haber bekliyorum niye bekletiyorsunuz beni” diye bağırmak durumunda kaldım. “Transfer yapmayacağız size” dedi. “Peki olumlu ya da olumsuz, sonucu niye bildirmiyorsunuz bana, neden bekletiyorsunuz? Beni odaya hapsettiniz, sıkışıklıktan kıvranıyorum” dedim. Cevap vermeden arkasını döndü ve oradan uzaklaştı.

“Çok kaba ve çirkin bir muamele gördüm”

“Hal böyle olunca ikinci bir hayal kırıklı ile çaresiz Türkiye’ye geri dönmeye karar verdim. Havaalanına gidebilmem için hastanedeki bir görevliden taksi çağırmasını istedim, “biz çağıramayız, bekleyin Ayşe Hanım gelince o çağırsın” dedi. Ayşe Hanım’ın gelmesini bekledim ve kendisinden tam üç kez taksi çağırmasını istedim ancak benimle ilgilenmedi. Çok kaba ve çirkin bir muameleye maruz kaldım. Psikolojim bozuldu.”

“Bebeğime kavuşacağım sandım”

“Tüp bebek sahibi olma ümidiyle gittiğim Op. Dr. Şevket Alptürk tarafından ticari kaygılarla yanıltılmak suretiyle sağlığımla oynandı, maddi ve manevi kayıplarıma neden olundu. Daha da kötüsü, hem sağlık hem maddi açıdan aynı süreci bir başka tüp bebek merkezinde yaşamam mümkün olmadığından bu durum telafisi olmayan olumsuz sonuca neden oldu. Bebeğime kavuşacağım derken bebek sahibi olma olasılığım tamamen yok edildi. Gereksiz yere vücuduma ilaç depolandı.”

“Şikayetçiyim”

“Tamamen ticari kaygıları ön planda çalışan doktorun, daha fazla maddi kazanç için ilk transferde ciddi işlem yapıp yapmadığı konusunda ve transfer sayısını kasıtlı olarak artırdığı yönünde ciddi kuşkularım oluştu. Bir nevi hayal tacirliği yaparak sorumsuz davranışlarından dolayı maddi ve manevi olarak zarara uğratılıp mağdur edildiğim Op. Dr. Şevket Alptürk ile beni odaya hapsederek pek kötü muamele yapan eşi ve sekreteri Ayşe Alptürk’ten şikayetçiyim. İlgili kurumlardan mağduriyetimin giderilmesi ve gereğinin yapılmasını rica ediyorum.”

“Olay soruşturuluyor”

Konuya ilişkin Havadis’in sorularını yanıtlayan Kıbrıs Türk Tabipler Birliği Başkanı Suphi Hüdaoğlu, Elif Başarır’ın Op. Dr. Şevket Alptürk ve eşi Alptürk’e yönelik iddialarının üzerine konu ile ilgili harekete geçildiğini belirtti. Hüdaoğlu, “İlgili taraftan bilgi almak üzere gerekli işlem başlatıldı. Eğer Elif Hanım’ın haklı olduğu ispatlanırsa ilgili hekim onur kurulunda yargılanacaktır” dedi.

Kıbrıs Türk Tabipler Birliği Başkanı Suphi Hüdaoğlu, Elif Başarır’ın haklı çıkması durumunda ilgili doktor için kararın onur kurulu tarafından alınacağını söyledi.

“Sorularımız yanıtsız bırakıldı”

Öte yandan günlerce Op. Dr. Şevket Alptürk’e ulaşmaya çalışan muhabirimiz bir türlü istenilen görüşmeyi gerçekleştiremedi.

Lefkoşa’da faaliyet gösteren Doğuş Doğum Kliniği’nden telefona çıkan ve adının Ayşe olduğunu ifade eden kişi, Dr. Alptürk’ün yurt dışında olduğunu ve konu ile ilgilenmediklerini belirtti.

Muhabirimiz gün boyu Dr. Şevket Alptürk’e cep telefonundan ulaşmaya çalıştı ancak, Dr. Alptürk’ün hususi telefonuna her seferinde başka biri yanıt verdi.

Klinik telefonuna cevap vererek adının Ayşe olduğunu söyleyen ve Dr. Alptürk’ün yurt dışında olduğunu ileri süren kişinin aksine Dr. Alptürk’ün cep telefonunu son açan bey, Dr. Şevket Alptür’ün o an müsait olmadığını ve iki saat sonra ararsak görüşebileceğimizi ifade etti.

“Ayşe Hanım’ın” söylediği gibi, Op. Dr. Şevket Alptürk’ün yurt dışında mı yoksa KKTC’de mi olduğu bilinmezken, klinik personelinden konuya ilişkin her hangi bir değerlendirmede bulunulmadı.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa