17 Haziran 2012 Pazar

Blog sayfamızda günlük yazı yazma sınırı var mı?

Blog yazarları blog yazmaya başladıklarında büyük bir hevesle içeriklerini zenginleştirmek isterler. Hatta içlerinde benim gibi hevesli ve bu işi sevenler varsa bloglarını zengin içeriğe ulaştırmak için can atarlar. Sürekli yazarlar, yazarlar, yazarlar. Bazen günde 10, bazen 20, bazen de 30 yazı gireriz. Ancak bunun ne kadar sağlıklı olduğu konusunda hiç düşünmeyiz.

blog, blog yazmak

Blog sayfamızda yazı yazmanın da sınırı olur mu demeyin! Sınır yok tabi, istediğiniz kadar yazabilirsiniz, günde isterseniz 10 isterseniz 100 ya da 1000 yazı yazabilirsiniz. Ancak bunun sayfanız açısından zararı olacağını bilmeniz gerekiyor. Ne açıdan mı? Sandbox, banlanma ya da her neyse! Bu terimleri ya da bu olayları duydunuz mu bilmiyorum. İşte yeni açılmış olan bir blog sayfanıza günlük düzenli olarak çok sayıda içerik girmeniz bu kavramlardan biriyle karşılazmanız için yeterli olacaktır. Eğer blog sayfanıza dünyanın en iyi arama motoru GOOGLE üzerinde ziyaretçi çekmek gibi bir amacınız varsa, kesinlikle önermiyorum bunu ben.

Tabi bir de sandbox'a düşmek için çok fazla sitenizde çok fazla link olması yeterli olabilir. Bunun için de dikkat etmenizde yarar var. Peki nedir bu sandbox? Kısaca tanımlayalım: Blog ya da web sayfanızın haksız yere GOOGLE'da üst sıralara çıkmasından dolayı GOOGLE'ın buna müdahale etmesidir.

Sandbox olayına ayrıca değinmekte fayda görüyorum, bu yüzden şimdilik bu kısmı atlıyorum ya da şimdilik sandbox için yazacaklarım bu kadar diyebilirim. Gelelim günlük kaç tane yazı yazmalıyım ya da kaç yazı yazma sınırım var sorusuna! Özellikle yeni açılan blog sayfalarınız için günlük (düzenli olarak) maksimum 3 adet yazı yazmanızı tavsiye edebilirim. Bu sayı 1 de olabilir, 2 de. Kimilerine göre bu değerler 5-10 arasında değişiklik gösterse de ben yine de maksimum 3'te ısrarcıyım. Çünkü ben bizzat bu sorunla karşılaştım. Günde ortalama 10 yazı girdiğim bir sayfam 3-4 aylık bir sürecin sonunda GOOGLE tarafından affedilmedi ve günlük ortalama 900 tekil ziyaretçiye sahip olan bir web sayfamın ziyaretçi sayısı aniden ve bilgim olmadan 30 tekil ziyaretçiye kadar düştü. Bu da tabii olarak canımı çok sıktı.

Aylarca emek harcadığınız blog sayfalarımızın güvenli bir biçimde yayın hayatına devam etmesini istiyorsak, GOOGLE amcamızın isteklerini eksiksiz olarak yerine getirmeliyiz, aksi halde sonuçları ağır olabiliyor. Bu açıdan baktığımıda GOOGLE'ı patron kendimizi de işveren gibi düşünebiliriz. Bize bedavaya ziyaretçiyi ancak isteklerini (haklı yollarla) yerine getirdiğimiz zaman verir GOOGLE, bu sebeple bu konu açısından günlük maksimum 3 yazıyı ideal olarak görüyorum.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa